filele mele.

joi, 3 noiembrie 2011

Ca doar nu ne plac tiganii/rromii, nu?!?

Astazi asteptam ca tot omul in autogara, autobuzul, trebuia sa astept cam 30 de minute, timp in care am decis sa fac ce imi place...sa studiez lumea!!!

Drept urmare am inceput sa privesc in jur...si nu mare mi-a fost mirarea sa vad 80% din cei care stateau in autogara ca sunt rromi, sau tigani, nici nu mai stiu cum sa ii numesc. Ey'nu e mare lucru in Romania sa ii vezi peste tot, dar mi-a atras atentia o fetita de vreo 9 luni, cu ochii mari si zambareata, o scumpete de fetita! Era fetita unui cuplu de tigani, nu le-as da mai mult de 19 ani la ambii, ceea ce m-a facut sa ii studiez incontinuu a fost dragostea cu care era tratata fetita, desi se vedea clar ca nu aveau o cultura si o educatie de invidiat, insa dragostea si devotamentul fata de familia lor , probabil proaspat unita(aveau si verighete) m-a uimit si chiar mi-a fost ciuda de ce noi cei care ii criticam si ii judecam mereu, nu avem atata dragoste pentru cei din familie, cum au ei...si nu, nu e doar un caz aparte, mai cunosc familii in care desi nu exista educatia si cultura cu care am fost noi crescuti, exista acea stare de protectie si siguranta in propria familie!!!

Apoi, pentru ca am ramas legata de tigani/rromi, am constat ca in autobuz s-a urcat o batranica cu nepotelul, tot tigani, imi dadeam seama si dupa vocabular...am ramas uimita ce bine vorbea baietelul la nici 4 anisori si cat de curios era de tot ce se petrece in jur, punea foarte multe intrebari, iar bunica ii raspundea cu foarte mult calm si dragoste.

Am regasit dragostea autentinca in familie astazi, insa nu la incruntatii nostri romani ci la cei pe care nu ar trebui sa ii discriminam niciodata...tigani!!!

Am crescut cu ideea ca nu e frumos sa razi de altii sau sa ii judeci...si asa sunt si acum, dar astazi am inteles mai bine...Dumnezeu ne-a creat pe fiecare cu un scop...astazi scopul tiganilor pe care i-am vazut a fost sa ma trezeasca pe mine la realitate...ca viata nu e facuta din miere si lapte, ci din dragoste si atentie!!!

Tu cum privesti tiganii?

2 comentarii:

ktalinoo spunea...

mie nu prea imi plac...poate ai dreptate tu,dar eu nu prea ii suport din cauza ca ne-au "sticat" imaginea peste hotare...si din cauza lor nu mai pot pleca romani cinstiti care chiar vor sa lucreze acolo...bn ca e si vina stainilor care baga in aceeasi oala rromii cu romanii,o gresela foarte mare consider eu:)

Unknown spunea...

Nu ei ne-au facut tara de ras, ci noi am permis celorlalte tari sa ne puna stereotipuri fara dovezi :)
Nu exista o tara perfecta, si la fel nici popor perfect; cum cei de peste hotare ne-au pus stereotip, asa am pus si noi tiganilor,si clar ca nu vor evolua daca nici noi nu le dam voie!!!

Postări populare