filele mele.

duminică, 10 noiembrie 2013

Despre simplitate...

Cu cateva zile in urma vorbeam cu cineva despre nunta mea, cum am ales tema si de ce am ales sa fie atat de simplu. Nu am mai fost intrebata acest lucru pana acum si m-a facut sa ma gandesc de ce in natura mea aleg lucrurile simple, si am gasit un raspuns, aleg simplitatea pentru ca denota decenta si eleganta, denota sinceritate si curaj. Este nevoie de curaj sa fii simplu intr-o lume care se complica foarte mult.

De la aceasta intrebare am ajuns sa discutam despre simplitatea din vietile noastre, a fii simplu e mai greu decat a fi complicat, te provoaca mai mult sa alegi calea care e mai sigura si sa lasi lucrurile sa se intample fara sa le controlezi tu; nu demult se citea la un devotional de la locul de munca despre o pilda explicata de un preot ortodox, a fost foarte bine pusa in cuvinte fabuloase, cuvinte care clasa sociala de jos nu le-ar intelege decat cu un dictionar, cuvinte care le folosesc doar filosofii, cuvinte care nu mi-au dat placere sa le aud deloc...de ce?

Apreciez preotii, indiferent de religie, care raman cu adevarat langa Cuvant si arata credinta prin fapte, insa un om al lui Dumnezeu, care vrea sa fie asemenea lui Hristos, o sa caute simplitatea mai presus de toate. Domnul ne-a vorbit si ne-a lasat pildele folosind cuvinte atat de simple si usor de inteles pentru orice clasa sociala si orice nivel intelectual, prin cuvintele Lui aduce omenirea la egalitate si ne face sa intelegem ca tot ce e important este sa fii simplu intr-o maniera placuta si plina de credinta.

Insa, cum scriam mai sus, sa fi simplu e mai greu decat sa fi complicat, omul din dorinta de a iesi in evidenta si de a-si arata puterile intelectuale ajunge sa cada in partea in care el este glorificat si nu credinta lui, ajunge sa dea de inteles ca doar prin munca lui asidua de citit, cercetat si invatat a reusit sa inteleaga cu adevarat acele cuvinte greu de inteles pentru unii, majoritari, si sa le foloseasca in fata tuturor fara  sa se intrebe daca este inteles cu adevarat sau nu, pana la urma conteaza sa para intelectual, nu?!?

Apreciez oamenii intelectuali si ii respect, si recunosc ca in mine arde dorinta de a stii mai multa filosofie si de a intelege cat mai multe cuvinte, multe le-am invatat de nevoie studiind psihologia si citind carti in engleza britanica, dar nu ma consider intelectuala, chiar din contra. Dar atunci cand trebuie sa te exprimi fie verbal fie in scris unui grup tinta mixt si cu niveluri intelectuale diferite cred ca ceea ce trebuie sa faci este sa folosesti cuvinte simple, ca si pildele biblice.

Inchei prin a spera ca v-am facut sa intelegeti de ce am vrut o nunta decenta si simpla...si pentru a va incuraja sa fiti simpli, veti fi apreciati mai mult...o spun eu, care am avut perioade in care ma luptam sa folosesc cuvinte maiestoase si greu de digerat pentru cei din jur, am ajuns sa fiu o ingamfata prin felul meu de a ma comporta...insa de cand vorbesc simplu si pe intelesul tuturor, ma simt apreciata de cei dragi mie si sunt cautata mai des :) :)

O duminica linistita si o saptamana productiva va doresc!

Niciun comentariu:

Postări populare